۱۱/۱۵/۱۳۸۴

دروغ 3.7 درصدی
آقای دانالد اچ. رامسفلد، وزیر دفاع (یا بهتر بگوئیم وزیر جنگ و خونریزی) ایالات متحد، در کنفرانس امنیتی سالانة ناتو که در شهر مونیخ در کشور آلمان تشکیل شده، در مصاحبه‌ای که از طرف بی‌بی‌سی گزارش شده، فرموده‌اند: تهدید القاعده و دیگر گروه‌های افراطی واقعی است … البته نمی‌توان از فردی که تمام دوران زندگی‌اش را یا بر عرشة ناو هواپیمابر گذرانده،‌ یا پشت کلیدهای فرمان پرتاب موشک در جت‌های جنگنده، و یا در اتاق جنگ و آدمکشی در ساختمان مرکزی پنتاگون، انتظار دیگری داشت. ایشان که خود خلبان جت‌های جنگنده بوده‌اند، خیلی خوب می‌دانند که انداختن یک موشک بر سر مردم بی‌پناه، سرجمع چند دلار به جیب سرمایه‌داری مملکت مبارکشان می‌آورد.

ولی حضرت رامسفلد اینبار دوستان گرامی را، مستقیماً تهدید نیز کرده‌اند. حال اگر کمی از علم سیاست و ساختارهای اقتصادی و مالی جهان آگاهی داشته باشیم، این تهدیدها خوش رنگ‌تر و روشن‌تر خود را می‌نمایانند. خلاصه همه می‌دانند که القاعده را شخص ایشان و دولت متبوع‌شان پایه‌ریزی کرده‌اند، و همه می‌دانند که اگر ایشان می‌فرمایند: خطر جدی است، یعنی اینکه یا از ما تسلیحات، با بهره‌های شصت یا هفتاد درصد می‌خرید، و جیب اربابانمان را پر می‌کنید، یا القاعده را می‌فرستیم سراغ‌تان.

آقای رامسفلد، در ادامه، از اروپائیان خواسته‌اند که بودجه‌های دفاعی خود را افزایش دهند. یعنی مثل ایالات متحد، مردم را در خیابان‌ها گرسنه رها کنند، بیمه‌های اجتماعی را لغو کنند، کمک‌های اجتماعی را کم کنند، پولش را بدهند به سرمایه‌داران بزرگ که تفنگ و موشک درست می‌کنند، و گرنه القاعده می‌تواند از این هم خطرناک ‌شود!‌

جناب وزیر می‌فرمایند: از تولید ناخالص ملی در آمریکا، 3.7 درصد را خرج دفاع می‌کنیم. ولی نمی‌گویند که محاسبة این تولید ناخالص ملی به چه صورتی انجام می‌گیرد. به عبارت ساده‌تر در شرایطی که بهرة پول را جابجا می‌کنند، هر گونه انتقال مالکیت خانه و زمین و وام را نیز در تولید ناخالص ملی منظور کرده‌اند!! آمریکا امروز تولید ناخالص ملی‌ای که به آمارگران ارائه می‌دهد، شاید بیش از دوبرابر تولید ناخالص ملی واقعی باشد. در نتیجه، نه تنها بیش از ده درصد تولید واقعی ناخالص ملی صرف دفاع جناب آقای بوش می‌شود، که بهرة پولی که دولت برای امر مقدس دفاع از بانک‌های کشور وام گرفته، با بهره‌هائی بیش از سی درصد در سال، بیش از نیمی از مالیات ملت آمریکا را به جیب بانکداران عزیزتر از جان ایشان سرازیر می‌کند.

کسی که اینقدر پر رو باشد، و با این وقاحت در مقابل دوربین‌ها دروغ تحویل مردم دنیا بدهد، و این بی‌بی‌سی، سخنگوی ملکة موش‌ها، که اینقدر بی‌حیا باشد که این دروغ‌ها را بلغور کند و بازبلغور کند، همه‌اشان مرا یاد همان جوک‌ قدیمی‌ترها می‌اندازد. به قول قدیمی‌تر‌‌ها: به درد مطربی نمی‌خورند ببردیدشان حوزه!!؟

هیچ نظری موجود نیست: