۱۱/۱۴/۱۳۸۴

کاریکاتوریست دانمارکی : ای کاش من هم یک سلمان رشدی بودم

گویا یک روزنامة کوچولو موچولوی دانمارکی که به زحمت دنبال مشتری می‌گشت، تصمیم گرفت برای جلب نظر بعضی‌ها، یک کاریکاتور مامانی از پیغمبر اسلام هم ضمیمه یک شماره‌اش کند. مسئله زیاد مهم نبود! چون هم روزنامه تیراژی نداشت و هم دانمارکی‌های یخ‌زده اصلاً به این حرف‌ها کاری نداشتند. ولی، این واقعة بسیار مهم و سرنوشت ساز که در اوائل ماه اکتبر پیش آمد، یعنی به حساب سرانگشتی ما بی‌سوادها چهار ماه پیش، چند روز است تبدیل شده به طوفان نوح!؟

یک دفعه دیدیم که ای دل غافل چه‌ها شد؟؟ ملت‌های مسلمان از شمال آفریقا تا خاورمیانه و از قلب هندوستان تا بلندی‌های هیمالیا، همگی سر ساعت و سر وقت، همزمان توسرزنان به راه افتادند، و به این صرافت افتادند که این عمل ـ یعنی همان کاری که 4 ماه پیش صورت گرفته ـ بی‌احترامی به اسلام است و ریختند توی خیابان‌ها. همزمان پرچم لگدمال کردند، همزمان عکس آتش زدند، با هم، به این و آن همزمان فحش دادند، رنگ و فضولات به سفارتخانه‌ها ریختند، تف کردند، لگد زدند، و اول و آخر دانمارکی‌ها را گفتند. و در عین حال گفتند که دیگر تولیدات دانمارک را نمی‌خرند! البته بنده با تولیدات دانمارک ارتباط زیادی ندارم و نمی‌دانم چه چیزهائی تولید می‌کنند، ولی، به دلیل اصراری که ملت‌های مسلمان دارند، حدس می‌زنم که این تولیدات باید خیلی مهم باشد. امروز هم از اندونزی خبر رسید که گروهی از چاقوکشان و زنجیرکشان و چماق‌داران که همگی در ادارات پلیس پرونده‌های خوب و اسلامی دارند، ریخته‌اند و کلی ساختمان را برای حفظ احترام پیامبر اسلام غارت کرده‌اند.

جوان‌تر که بودیم رفیقی داشتیم که وقتی کسی لطیفه‌ای می‌گفت و همه می‌خندیدند، معمولاً ده پانزده دقیقة بعد متوجه ظرایف کار می‌شد و قهقهه بلندی سر می‌داد. می‌گفتیم، دیر خوشش می‌آید. حالا با این اوضاع و احوال ملت‌های مسلمان که یک نوع آن را در بارة سلمان رشدی دیدیم، و نوع اخیر را در مورد کاریکاتور دانمارکی، و در هر دو مورد ماه‌ها بعد از چاپ مطلب سر و صدا راه انداختند، به این نتیجه رسیدم که ملت‌های مسلمان هم دیر بدشان می‌آید.
ولی اشتباه نکنیم. ملت‌های مسلمان اصلاً کاری به این کارها ندارند. آنکه خوشش می‌آید و بدش می‌آید، همان شرکت‌های چند ملیتی غربی هستند، که هر وقت موقع را مناسب تشخیص می‌دهند، از احساسات عمیق و برخی اوقات زبانم لال خرکی این ملت‌های مسلمان استفاده‌ای را که باید ببرند می‌برند. جالب این است که اولین جرقه‌های این اعتراض، از کشور اشغال شدة عراق و مناطق اشغالی فلسطین شروع شد. باید به آمریکائی‌ها گفت: خر خودتی!!!؟


۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
اگر 12 تا عکسش رو می‌خواهی من تو سایت گذاشتم یک نگاهی بهش بکن

جدی قضیه ماله 5 ماه پیشه؟ الان صداش خیلی در آومده ها