۱۱/۱۳/۱۳۸۴

حق ملت ایران
در دوران قجر (منظور عصر حجر نیست!) معروف بود که اگر یک ایرانی قصد داشت از تهران به خرمشهر و اهواز برود، مناطقی که آن روزها در دست فردی به نام شیخ‌خزعل بود، اول می‌رفت به عراق و بعد با بلم از شط‌العرب رد ‌شده، پای به سرزمین خوزستان می‌گذاشت. این شیخ خزعل عزیز هم همانطور که ‌می‌توان حدس زد از نوکران به نام و صاحب مقام امپراتوری انگلستان بود.
امروز که سخنرانی احمدی‌نژاد خودمان را در بوشهر خواندم به ناگاه به یاد شیخ‌خزعل افتادم. احمدی‌نژاد این چند روزه دوبار قصد سفر به خوزستان کرد و هر دوبار بمب ترکاندند؛ یعنی نیا!! در توضیح لغو سفر، بار اول دولت گفت وضعیت جوی خراب بوده، و همزمان شروع کرد به فحاشی به انگلستان، آدم عاقل از خودش می‌پرسد وضع جوی به انگلستان چه ربطی دارد؟ بار دوم، از وضعیت جوی هیچ نگفتند، فقط فحش می‌دادند به انگلیس. ولی در هر حال مسافرت «مهرورزی» به جنوب کشور لغو شد.
از اینرو احمدی‌نژاد رفت به بوشهر! می‌دانید در گذشته‌هائی نه چندان دور بوشهر هم جزو استان خوزستان بود. شاید اینکار را برای دهان‌کجی به آن‌هائی کرده که هنوز ناشناس‌اند و فکر می‌کنند ریاست جمهور نمی‌تواند برود به خوزستان!!! غلط کرده‌اند، ما از قدیم توی دهن این و آن زده‌ایم.
نه تنها رفت، یک سخنرانی خوب هم کرد. مثلاً‌ گفت، همة شماها ـ نیروهای اتمی ـ قدرت‌های پوشالی هستید؛ گفت، بوش را در دادگاهی جهانی محاکمه می‌کنم؛ گفت، حق ملت ایران را می‌گیریم؛ و ... الحق خیلی خوب گفت.
فقط چند سئوال: اگر پوشالی‌اند، چرا دست و پایشان را می‌لیسید، و می‌ترسید بروید خوزستان؟ اگر قرار است کسی را به خاطر جنایت بر علیة بشریت مجازات کنند، بروید توی صف!! نکند بوش تنها بماند. اگر حق ملت ایران را می‌گیرید هر چه زودتر بگیرید، چون حداقل یکصد سال است که از امیرکبیر و میرپنج تا مصدق و خمینی همه همین حرف را تکرار می‌کنند. والله ما دیگر خسته شدیم. در انتخابات آینده بنده به کسی رأی می‌دهم که بگوید: حق ملت ایران را نمی‌گیریم، دنیا را چه دیدید، شاید وضع بهتر شد. س‌سامان

هیچ نظری موجود نیست: