۲/۰۸/۱۳۹۰

ایجاد یک سایت جدید به دلیل مشکلات بلاگ‌سپات


خوانندگان گرامی، در کمال تأسف سایت بلاگ‌سپات با مشکلات فنی روبرو شده. از اینرو مطالب جدید سعید سامان و ناهید رکسان تا رفع این اشکالات روی آدرس زیر ارائه می‌شود. با تشکر!

۲/۰۶/۱۳۹۰

علی و الیزابت!









در شرایط ویژة حاکم بر خاورمیانه و آفریقای شمالی، بحران روابط «رهبر» حکومت اسلامی و رئیس دولت جمکران تا کجا می‌تواند امتداد یابد؟ البته به استنباط ما این «بحران» صرفاً سیاسی است و ریشه‌های‌اش را می‌باید در سال‌های پیش از علنی شدن اختلافاتی جستجو کرد که پیرامون وزیر اطلاعات به وجود آمده. در اینجا شاید بررسی شتابزدة روند تحولاتی لازم آید که باند احمدی‌نژاد را در تقابل با محفل کودتای 22 بهمن 57 به قدرت رساند. در این راستا ابتدا نگاهی خواهیم داشت به تاریخچه و دلائل این «تقابل!»

روزی که نام احمدی‌نژاد از صندوق‌های رأی بیرون کشیده شد، همچنان که پیشتر نیز عنوان کردیم، وی تنها گزینه‌ای بود که در میان «وابستگان» به محافل آنگلوساکسون ‌در ایران، روسیه می‌توانست حضورش را در رأس قوة مجریه تحمل کند. تحلیل دقیق شرایط سیاسی‌ای که به این نتیجه‌گیری منجر شد مسئله را به درازا خواهد کشاند. پس به طور سربسته و خلاصه بگوئیم، ‌ دیگر از منظر مسکو، عملکرد حکومت اسلامی که فضای شهری را توسط اوباش وابسته به محافل آمریکائی و انگلیسی به «مسجد» تبدیل کرده بود در مرزهای جغرافیائی‌اش قابل تحمل نبود. به همین دلیل از طرف کرملین فشار سیاسی خردکننده‌ای به طرف‌های غربی وارد آمد تا اینان در ایجاد تحولات «مثبت» پای گذاشته، فضای «دین‌خوئی» را که طی دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی و ریاست جمهوری سردار سازندگی توسط گروه‌های فشار شهری ایجاد کرده بودند از هم فروپاشانند.

ولی شاهد بودیم که تلاش‌های غرب طی دوران خاتمی ـ این فرد قرار بود تحت عنوان «اصلاحات» این فروپاشی را اجرائی نماید ـ به نقطة مطلوب نرسید! رایزنی در مورد اینکه به چه دلیل این تلاش‌ها ناکام ماند کاری است بسیار پیچیده، ولی اکنون با در نظر گرفتن تبعات «اصلاح‌طلبی» این مسئله ‌روشن است که عدم همکاری برخی محافل غرب از مهم‌ترین راه‌بندها می‌باید تلقی شود. اصلاح‌طلبی در دوران خاتمی نهایت امر به نقطه‌ای رسید که روسای قوای مجریه و مقننه، یعنی خاتمی و کروبی، بجای فراهم آوردن زمینة فروپاشانی در ساختار «دین‌خوئی» نمایشی حکومت، مسائل جاری کشور را در عمل توسط عوامل وابسته به اصلاح‌طلبان در مسیر واژگونه هدایت کرده، به تدریج به سوی توجیه سیاست‌های سرکوب مذهبی شهری پیش ‌راندند! به طور مثال، نامة خامنه‌ای به کروبی در باب «آزادی مطبوعات» و به سخره گرفتن «مجلس قانونگزاری» یکی از همین ترفندها بود. و در این شرایط اگر برخی محافل غرب نان و آب فراوان می‌دیدند، ناخشنودی مسکو کاملاً قابل پیش‌بینی بود.

شاهد بودیم که واپس‌گرائی از نوع «اصلاح‌طلبی»،‌ که هدف اصلی‌اش «توجیه» بهینة سیاست‌های سه دهة اخیر آنگلوساکسون‌ها در ایران بود، بعدها توسط باندهای دیگری از جمله گروه‌های «مطبوعاتی» و «هنری» و ... در میان اصلاح‌طلبان با شدت و حدت تمام پیگیری ‌شد. ولی نهایت امر، اهداف واقعی اینان طی نمایشات «انتخاباتی» سال 1388 به رهبری میرحسین موسوی که عنصری سرکوبگر و شناخته ‌شده در تحکیم پایه‌های «دین‌خوئی» در حکومت اسلامی است علنی شد. اینگونه بود که صورتک «مردم‌دوستی» از چهرة کریه اصلاح‌طلبان فرو افتاد و شعار مسخرة «بازگشت به دوران نورانی امام روشن‌ضمیر» و عربدة «الله‌اکبر» و تکرار مزخرفاتی از قبیل «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» یا «ایرانی» توسط اوباش بار دیگر فضای شهری را اشباع کرد.

به طور خلاصه، «در» بر این پاشنه می‌چرخید که اصلاح‌طلبان در هر شرایطی اگر ظاهراً حکومت اسلامی را از در بیرون می‌اندازند، همان سیاست‌های سرکوبگرانة دورة خمینی و بهشتی و شرکاء را اینبار تحت عنوان «خواست مردمی» از پنجره «وارد» کنند! ولی در دورانی که فضای استراتژیک در جنوب روسیه دچار تغییرات پایه‌ای شده بود شامورتی‌بازی‌های سفارت انگلیس در تهران راه بجائی نمی‌برد. فشار سیاسی تا آنجا بالا گرفت که «سفیر کودتا»، یا همان سایمون گاس معروف که حتی حاضر نشده بود استوارنامة‌ خود را به دولت وقت ارائه دهد، توسط سازمان آتلانتیک شمالی از ایران اخراج شد!

آنچه در بالا آمد فشرده‌ای بود از شرایط سیاسی‌ای که در آغاز دورة دوم ریاست احمدی‌نژاد بر قوة مجریه در کشور حاکم بود. ولی همانطور که بارها گفته‌ایم دولت فعلی نیازمند بیرون کشیدن گلیم خود از آب‌هائی متلاطم خواهد شد. و نخستین مشکلی که در برابر دولت قد علم خواهد کرد وابستگی شدید و ساختاری محفل علی خامنه‌ای به همین اصلاح‌طلبان است. همانطور که بالاتر گفتیم، جنگ بین اصولگرائی و اصلاح‌طلبی که از انواع «جنگ‌های زرگری» به شمار می‌رود، فقط جهت توجیه دوباره و احیای حکومت اسلامی به راه افتاده بود؛ این جنگ تخریب پل‌های ارتباطی بین عوامل کودتای 22 بهمن 57 را شامل نمی‌شد، و امروز نیز شامل این فروپاشانی نخواهد شد. در نتیجه، دیر یا زود دولت احمدی‌نژاد می‌بایست با این واقعیت رودررو قرار گیرد که علی خامنه‌ای به مراتب به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است تا به دولت او.

به این مشکل می‌باید «میعاد» انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز افزود! طی این به اصطلاح «انتخابات»، باندهای آخوندی و وابستگان به علی خامنه‌ای تلاش خواهند داشت تا تحت عنوان «اصولگرائی» و «پیروی از ولی امر» مجلس را تحت کنترل خود گرفته دولت را منزوی کنند. عملی که نهایت امر بار دیگر آب به آسیاب همان اصلاح‌طلبانی خواهد ریخت که همکاران نزدیک علی خامنه‌ای هستند. به عبارت ساده‌تر، اگر شرایط سیاسی در همین مسیر امتداد یابد،‌ در انتخابات آینده اصلاح‌طلبان با صورتک «پیروی از ولی امر» مجلس را تحت انقیاد گرفته دولت را به انزوا می‌کشانند و از آنجا که اینان جز هیاهوسالاری مفری نمی‌جویند مسلماً بار دیگر زمینه را جهت بازگشت اصلاح‌طلبان «مارک‌دار» فراهم خواهند آورد. به این ترتیب سیاست کشور در دور باطل افتاده و در کوتاه مدت به همان آغاز دورة سیدخندان باز می‌گردیم، روز از نو، روزی از نو، سرکوب ملت ایران همزمان با تهدید منافع مسکو از نو!

این «خواب خوشی» است که عوامل انگلستان در ایران برای خود دیده‌اند. به صراحت بگوئیم، اگر چنین چرخشی امکانپذیر می‌بود سفیر ملکه را با این افتضاح از ایران اخراج نمی‌کردند. اگر اقتدار لندن در ایران تا این حد فروپاشیده، منطقاً دلیلی وجود ندارد که یک‌شبه این اقتدار بتواند بازسازی شود، چنین نیز نخواهد شد. در نتیجه درگیری سیاسی اخیر بین احمدی‌نژاد و علی خامنه‌ای نمی‌تواند به نفع جناح خامنه‌ای پایان گیرد. خصوصاً که در این برهه‌ انگلستان درگیر جنگ‌های فرسایشی سه‌گانه در شنزارهای لیبی، سواحل بحرین و کوهستان‌های سربه‌فلک‌ کشیدة یمن شده؛ جنگ‌هائی که اشراف نیروهای نزدیک به «کاخ باکهینگهام» را بر سه تنگة هرمز، شاخ آفریقا و جبل‌الطارق تهدید می‌کند. جالب اینکه در این جنگ‌ها، آمریکا به خلاف روال معهود، ‌حاضر به نقش‌پذیری نیست! در نتیجه، می‌توان چنین استنباط کرد که اتحاد ایندو در ایران نیز به چالش کشیده شده و این است یکی از دلائل درگیری احمدی‌نژاد با خامنه‌ای. رویاروئی‌ای که در حال تبدیل شدن به یک بحران حکومتی است. اگر بخواهیم شرایط را به صورت کاریکاتور ارائه دهیم، باید بگوئیم ملکه الیزابت در شاهرگ‌های آبی به افلاس افتاده، غلام‌ جان‌نثارش علی هم در چاه جمکران.

از نظر ما خروج از این «بحران» می‌تواند به دو صورت قابل پیش‌بینی باشد. نخستین صورت آن خروج قطعی علی خامنه‌ای از دور و بی‌اعتباری وی در حیطة امور اجرائی است. شق دومی نیز محتمل خواهد بود؛ در اینصورت می‌باید استعفای احمدی‌نژاد و قرار گرفتن بیت رهبری در برابر «مسئولیت‌های اجرائی» را مد نظر قرار داد. در صورت کناره‌گیری احمدی‌نژاد، از آنجا که کشور نمی‌تواند بدون دولت باشد، علی‌خامنه‌ای می‌باید با سرعت بساط «انتخابات» به راه اندازد؛ ولی چشم‌انداز چنین انتخاباتی واقعاً خنده‌دار است. چرا که طرفداران احمدی‌نژاد در این انتخابات حضور نخواهند یافت و به احتمال زیاد شورای نگهبان برای حفظ ظاهر، گروه موسوم به «فتنه»، یا همان اصلاح‌طلبان «مارک‌دار» را از حق شرکت در این انتخابات محروم خواهد کرد؛ خلاصه «علی» می‌ماند و حوض‌اش!

در این مقطع سعی می‌کنیم فشرده‌ای از پیامدهای هر دو چشم‌انداز ارائه دهیم. طبیعی است که در صورت انزوای علی خامنه‌ای در امور اجرائی، «دور» به دست باند احمدی‌نژاد بیفتد. ولی در شرایط فعلی مشکل می‌توان پیش‌بینی کرد که باند مذکور برای تحولات ‌آینده چه برنامه‌ای در آستین نگاه داشته. انگلستان هنوز چشم امید به ملاجماعت بسته، و با فوت‌کردن در آ‌ستین مقدسات قصد به مقصد رساندن خر لنگ‌اش را دارد. در نتیجه احمدی‌نژاد حتی اگر از شر دخالت‌های «مصلحت‌جویانة» مقام معظم خلاص شود می‌باید نوعی آقابالاسری «آخوندجماعت» را در این شرایط بپذیرد، و روسیه نهایت امر دست‌اش زیر سنگ انگلستان باقی خواهد ماند.

ولی در صورتبندی دوم، یعنی در وضعیتی که باند احمدی‌نژاد قدرت اجرائی را به مقام معظم واگذار ‌کند، جناح احمدی‌نژاد موفق خواهد شد هم برچسب حمایت بی‌قید و شرط از ولی‌فقیه را از پیشانی‌اش بردارد، و هم در طیف «اپوزیسیون» بنشیند. به این ترتیب دست اصلاح‌طلبان رو ‌شده، و ارتباطات پنهان‌شان با بیت‌رهبری آشکار خواهد شد. اینجاست که تضعیف چشمگیر «جنبش‌سبز» را در فضای سیاسی شاهد خواهیم بود، و باند احمدی‌نژاد تبدیل می‌شود به آلترناتیو دولت! همان دولتی که در صورت استعفای احمدی‌نژاد، مقام معظم با «اخ‌وتف» و مسلماً از طریق همکاری «بیخ‌دیواری» با سپاه و برادران لاریجانی و چند سر آخوند دولتی سر هم کرده. اعمال شکست تبلیغاتی و سیاسی بر چنین دولت مستعجل و مستأصلی سهل و آسان است. البته کوتاه آمدن احمدی نژاد نیز می‌تواند به عنوان شق سوم مطرح شود.

این شق هر چند ما آنقدرها برای‌اش اعتبار قائل نیستیم؛ بازی جاری موش‌وگربه را تداوم می‌بخشد. ولی به استنباط ما چنین راه حلی فقط به صورت ظاهری می‌تواند خود را به نمایش بگذارد. به عبارت دیگر در پس پرده یکی از دو شقی که در بالا عنوان کردیم بر رابطة «دولت ـ رهبری» حاکم باقی خواهد ماند، و در چنین وضعیتی می‌باید منتظر اصطکاک‌های شدیدتر میان این دو باشیم.

به طور خلاصه، در همینجا عنوان کنیم که روزهای خوشی در فضای سیاسی کشور پیش‌بینی نمی‌کنیم. بحرانی که سراسر خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی را درنوردیده، امروز در ایران به این صورت پای به میدان سیاست گذاشته. هیچکدام از طرف‌های درگیر برای حل درازمدت مسائل کشور «برنامه‌ای» ندارند، تمامی سعی اینان به این محدود می‌شود که چگونه خود و هم‌پالکی‌های‌شان را با حمایت طرف‌های خارجی از گرداب تحولات سیاسی «سالم» بیرون بکشند. ولی بقای اینان در صحنة سیاست کشور منوط به این است که جناح‌بندی‌های بین‌المللی تا چه حد از ادامة موجودیت‌شان حمایت به عمل آورد.

در چنین بزنگاهی است که نقش نیروهای آزادیخواه و طرفداران دمکراسی کلیدی می‌شود. به عبارت ساده‌تر، زمانیکه قیچی سانسور کند ‌شد، و سرکوب‌های خیابانی حمایت بین‌المللی خود را هر چه بیشتر از دست ‌داد، تازه پای به میدانی می‌گذاریم که نقش تشکیلات برخاسته از نیازهای واقعی ملت مطرح می‌شود. در کمال تأسف در این زمینه نیز نمی‌توان آنقدرها خوش‌بین بود، چرا که طی سه دهة گذشته، تشکیلات سیاسی و اوپوزیسیون حکومت اسلامی، در سکون و «ایستائی» دست و پا زده، سکونی که مرده‌ریگی است از روابط دوران «جنگ‌سرد». اینهمه در شرایطی که سیاست کشور بیشتر امواج خروشان دریا و فوران آتش‌فشان را تداعی می‌کند، تا سکون و آرامش مرداب را.



 





نسخة پی‌دی‌اف ـ گوگل

نسخة پی‌دی‌اف ـ گوگل(بارگیری)

نسخة پی‌دی‌اف ـ سکریبد

نسخة پی‌دی‌اف ـ فایل‌دن

نسخة پی‌دی‌اف ـ داک‌ستاک

نسخة پی‌دی‌اف ـ تینک‌فری

نسخة پی‌دی‌اف ـ باکس‌نت

نسخة پی‌دی‌اف ـ کلمه‌ئو

نسخة پی‌دی‌اف ـ داکس‌تاپ

نسخة پی‌دی‌اف ـ هیوج‌درایو

نسخة پی‌دی‌اف ـ مدیافایر

نسخة پی‌دی‌اف ـ دیوشیر

نسخة پی‌دی‌اف ـ پی‌بی‌ورکس

نسخة پی‌دی‌اف ـ ستورگیت


Share






فیلترشکن‌های جدید26آوریل2011

nimblenow.info
royalsurf.tk
webfreeproxy.info
fronterswebproxy.tk
anonymouscheck.info
proxybluenet.tk
yoursurf.tk
inlineproxie.info
zodiacproxy.tk
limit-break.info
proxylightspeed.tk
yellowsnowproxy.info
proxytablets.info
anosite.com
ihostgatorreviews.info
unblock-servers.info
tkraindrop.org
sms4-u.info
freeproxy.co.za
suservers.com
vdai.net
emailair.tk
useu98cgi.tk
widthbuyerp.tk
blockpage.tk
sheetofitil.tk
basemyproxy.tk
unblockdisability.tk
emailcompanies.tk
msriskfastest.tk
speedtwitter.tk
cgimsprivate.tk
testlogin.tk
erpnowire.tk
addressearth.tk
speedukof.tk
surfsettlement.tk
cybercam.info
surfsolar.tk
bestsiteproxy.info
secret-access.tk
forex-gw-anonymous.tk
powersurf.info
breakerlocks.tk
fix-proxy.tk
seoprox.tk
killersurf.tk
onewayfastbrowser.co.cc