۱۲/۲۳/۱۳۸۷

سانسور بدون مرز!



امروز سازمان «گزارشگران بدون مرز»، در اطلاعیه‌ای حکومت اسلامی و یازده دولت دیگر را در جهان «دشمنان اینترنت» لقب داد! البته «گزارشگران» محترم در این اطلاعیه از ارائة جزئیات فنی به صراحت خودداری می‌کنند تا به قول معروف «دم‌خروس» از زیر عبای عموسام و دیگر اربابان همین سازمان در اروپای غربی و آمریکای شمالی بیرون نزند! به طور مثال، «آزادیخواهان» در این سازمان عنوان نمی‌کنند که اگر دولت عربستان سعودی «دشمن» اینترنت است، فناوری لازم جهت این «دشمنی‌ها» توسط کدام شرکت «محترم» آمریکائی و انگلیسی در اختیارش قرار گرفته؟

همانطور که می‌دانیم، بر اساس گزارشات این نوع سازمان‌ها، شیخ ابن‌سعود از درون خیمة حرمسرا یک باره فریاد می‌زند: «اینترنت بسته شود!» و اینترنت هم فوراً از ترس خشم ملوکانه بر خود می‌لرزد، به دستور اعلیحضرت می‌بندد و می‌رود پی‌کارش! بله، همانطور که ملاحظه می‌کنیم این قبیل سازمان‌ها که در عمل آتش‌بیاران ساواکی‌ها و آدمکشان دست‌نشاندة سرمایه‌داری غرب در سراسر دنیا هستند، گزارشات‌ انسان‌ دوستانه‌ا‌شان را هم در چارچوب گسترش شبکة تبلیغاتی همان استعمار «عزیز» سازماندهی می‌کنند. و اگر ما ملت‌ها که دولت‌های‌مان اینهمه «دشمن» اینترنت‌اند، قادر باشیم که ورق‌پاره‌هائی را که این شبکه‌ها تحت عنوان گزارش منتشر می‌کنند به زبان آدمیزاد بخوانیم، به صراحت به عمق دشمنی اینان با انسانیت و بشریت پی‌ خواهیم برد. فقط کافی است که برای قرائت این «گزارشات» انساندوستانه کمی معیار منطقی نیز به کار ببریم؛ اینجاست که گویا از هم‌میهنان عزیز انتظارات نابجائی داریم! اصلاً جای تعجب ندارد!‌ اگر دنبالة این مطلب را مطالعه بفرمائید متوجه خواهید شد که «انتظارات‌مان» چقدر نابجاست!

به طور مثال سال‌هاست که یک شرکت خدمات وبلاگ، به نام «بلاگفا» به زبان فارسی در کشور کانادا فعال شده. این شرکت سرمایه‌اش را مستقیماً از حکومت اسلامی دریافت می‌دارد، و همه این را می‌دانند! حتی در مقررات این «شرکت»، هنگام ثبت‌نام برای دریافت سایت رسماً اعلام می‌شود که شرکت مذکور همزمان تحت قوانین «حکومت اسلامی» و کشور کانادا فعالیت می‌کند! به عبارت دیگر بر خلاف تمامی مقررات حاکم بر کانادا، دولت این کشور اجازه داده که یک شرکت با سرمایة خارجی در محدودة جغرافیائی کانادا، نه بر اساس مقررات حاکم بر کانادا که در چارچوب قوانین یک کشور دیگر «فعالیت» داشته باشد!‌ البته تا اینجا مسئلة لاپوشانی و پدرسوختگی‌های سیاسی و بده‌بستان‌های محافل است و دزدی و لات‌بازی. می‌دانیم که حکومت اسلامی فقط «دشمن» اینترنت نیست؛ در تبلیغات جهانی «دشمن» کانادا و آمریکا هم هست!‌ حال می‌باید از گزارشگران «محترم» و بسیار «بدون مرز» پرسید، شما که اینهمه برای «آزادی بیان» آب دهان‌تان را هدر می‌دهید و جوهر بر کاغذ می‌پاشید، چرا یک وکیل نمی‌فرستید به کشور یخ‌زدة کانادا تا از دولت محلی به دلیل ارائة خدمات به یک شرکت که رسماً مخالفت خود را با آزادی بیان «همه روزه» در اینترنت منعکس می‌کند، «شکایت رسمی و حقوقی» فرمائید؟

بله، جواب به این سئوال مسلماً ساده نیست، ولی ما از اوباشی که در واقع همکاران الله‌کرم‌ها و حاج‌بخشی‌ها هستند و با یک من فکل‌وکراوات و خروارها افاده، در عمل برای حفظ و صیانت چاقوکش‌های حکومت اسلامی فعالیت می‌کنند، انتظار تلاش برای تأمین آزادی بیان ایرانیان را نداریم. یک بار گفته‌ایم، و بار دیگر هم می‌گوئیم، آزادی ایرانی برای غربی‌ به معنای آجر شدن نان‌ شب‌ اوست. به خاطر همین اصل کلی است که طی 80 سال گذشته، هر چه نظام فاشیست و انسان‌ستیز در ایران بر سر کار آمده، نهایت امر دم‌خروس‌اش از زیر عبای همین غربی‌ها بیرون زده. «بلاگفا»، در چارچوبی که «خدمات» خود را ارائه می‌دهد، با استفادة مستقیم از زیرساخت‌های فناورانه، کارورزانه و حتی با سوء‌استفاده از شبکه‌های ارتباطی آمریکای شمالی در عمل تبدیل به سکوئی برای حمله به وبلاگ‌نویسان فارسی زبان و مبارزه با آزادی بیان شده. و اینکار با حمایت علنی دولت کانادا و مسلماً تأئیدات ایالات متحد صورت می‌گیرد.

آیا باز هم باید از طرفداران «آزادی بیان» ایرانیان در ایالات متحد بگوئیم؟ فکر می‌کنید همین کافی است، یا باید از شرکت «محترم» وردپرس هم سخنی به میان آورد. می‌دانیم که این شرکت اصلاً خود را «فدای» آزادی بیان ایرانیان کرده، و مدتی است که در همکاری کامل با اوباش حکومت اسلامی وبلاگ‌های «ناخوشایند» را مستقیماً روی سرورهای خود برای کاربران ایران، «فیلتر» می‌کند! با اینکار هم مشخصات «خاطیان» به سازمان اطلاعات رژیم ارسال می‌شود، هم وبلاگ‌هائی که نویسندگانش در دسترس نیستند، حتی با صدها «تگ» در روز، مشخصات و آدرس‌‌شان در فهرست‌های چاپ شده در کشور ایران «آفتابی» نخواهد شد! و به این ترتیب نگرانی «برادران» وردپرس در حکومت اسلامی برطرف می‌شود! البته بلاگفا وقاحت و بیشرمی را از این‌ها فراتر برده، این «شرکت» مستقیماً وبلاگ را «حذف» می‌کند؛ به شیوة لاجوردی در زندان اوین!‌ آنهم بر اساس مقررات حکومت اسلامی در کشور کانادا!

همانطور که می‌توان حدس زد آنچه در بالا آمده، در تبلیغات رسانه‌ها نمی‌باید مبارزة شرکت‌ها و دولت‌ها با آزادی بیان ایرانیان تعبیر شود! بر اساس ترهات سازمان‌های خوش آب و رنگ مغرب زمین، آزادی بیان فارسی‌زبانان روی شبکة اینترنت فقط توسط شخص خامنه‌ای «سد» شده، بقیة مردم دنیا طرفدار آزادی بیان ایرانیان هستند. ببینید این خامنه‌ای چه «اعجوبه‌ای» باید باشد؛ صد رحمت به سوپرمن! و اتفاقاً این شیخک احمق حتماً با همان دست چلاق‌اش هم «آزادی بیان» را مسدود کرده. اگر قبول ندارید، از «محققین» در «گزارشگران بدون مرز» بپرسید؛ آقا! این‌ها همة جواب‌ها را در آستین دارند. ولی همانطور که گفتیم از محافلی که نان استبداد در ایران را می‌جوند نمی‌باید انتظار داشت برای آزادی بیان ما گریبان بدرند. این انتظار بیشتر از هم‌وطنانی است که در کمال تأسف کم ادعا ندارند، هر چند چنته‌شان واقعاً خالی است.

حداقل در کشور کانادا یک به اصطلاح «کامیونیتی» بسیار محترم و «تحصیل‌کرده» از هم‌وطنان عزیزمان وجود دارد که از سال‌ها پیش دست تقدیر میخ‌طویله‌شان را در یخ‌های کانادا محکم بر زمین کوبیده‌. از قضای روزگار این «کامیونیتی» خیلی هم آزادیخواه‌ است!‌ مثلاً اگر احدی به «فرهنگ ایران» که در قاموس اینان به نام «گهربار» خلیج ‌فارس محدود می‌شود اهانت کند، «کامیونیتی» دمار از روزگارش در می‌آورد. ولی سال‌هاست که در همین کانادا، دولت با ساخت‌وپاخت وسیله‌ای مناسب جهت سرکوب آزادی بیان ایرانیان فراهم آورده، و هیچکدام از این افراد صدایشان در نمی‌آید؛ کسانیکه تعداد قابل‌ملاحظه‌ای وکیل دعاوی نیز در میان‌شان وجود دارد! حال این سئوال را باید مطرح کرد: ملتی که از حقوق خود آگاهی ندارد، و یا این حقوق در چشم‌اش اینقدر بی‌ارزش است، به دنبال چه نوعی آزادی‌ای می‌دود؟ این «آزادی» با آزادی مورد نظر حاج‌ روح‌الله که مفهوم آن قسط اسلامی و چادر انداختن بر سر زن و بچة مردم بود آیا تفاوتی دارد؟ ما که فکر نمی‌کنیم!

همانطور که می‌بینیم، «فرهنگ» برای بسیاری از ایرانیان تبدیل به واژه‌ای مرکب از پنج حرف الفباء شده،‌ هر چند «بی‌فرهنگی» حکایتی است به درازنای 2500 سال. ولی با قمپز در کردن و فکل‌وکراوات بستن و گذاشتن کتاب‌های حافظ و سعدی در کتابخانه کسی «بافرهنگ» نمی‌شود. «فرهنگ» در نخستین ویراست شخصی‌اش، بازتاب نگرشی است که فرد به خود و دنیای خود دارد. تلاشی است که فرد «بافرهنگ» با تکیه بر این نگرش صورت می‌دهد تا بتواند سازنده باشد، و ابزاری برای شکوفائی خود، هموطنان خود و جامعه و کشور خود ارائه دهد. آنان که اصولاً «نگرشی» ندارند، و همینطور «یلخی» از این سوراخ به آن سوراخ می‌پرند، آیا بهتر نیست از واژة «فرهنگ» بیش از این‌ سوءاستفاده نکنند؟ در همینجا صریحاً بگوئیم که وبلاگ‌نویسی فارسی به صورتی جدی در خطر نابودی است. و برخلاف ترهاتی که اوباش سازمان‌های نانخور آمریکا و اروپا در بوق و کرنا کرده‌اند، حکومت دست‌نشاندة اسلامی به هیچ عنوان از نظر فناوری‌ در شرایطی نیست که بتواند نظارت بر اینترنت اعمال کند؛ این دولت‌های اجنبی‌اند که با تکیه بر ساختارهائی سیاسی و مالی کمر به مرگ وبلاگ‌نویسی «آزاد» و غیردولتی ایرانیان بسته‌اند.

البته اطلاعیة «گزارشگران بدون مرز» مسلماً در رأس خبرهای بسیاری از سایت‌های ایرانی‌نمایان و خبرگزاری‌های خارجی قرار خواهد گرفت. ولی نمی‌باید فراموش کرد، یکی از نشانه‌های «بی‌فرهنگی» یک جامعه محدودیت الگوهای اجتماعی در آن است. و می‌دانیم که از دیرباز ما ایرانیان فقط دو الگوی «سیاسی ـ اجتماعی» داریم: شمر و امام‌حسین! هنگامی که در قدرت هستیم از الگوی شمر پیروی می‌کنیم، و در هنگام ضعف «امام‌حسین‌ایم»! این دوگانگی و محدودیت آزار دهندة الگوی اجتماعی در جامعة ایران به هیچ عنوان نشانة «فرهنگ» نیست؛ نمادی است گویا از اوج بی‌فرهنگی. در چارچوب همین بی‌فرهنگی، سایت‌داران فارسی‌زبان، استفادة بسیار مناسبی از این «اطلاعیه» به عمل خواهند آورد، و با پف‌ونم زدن به ترهات «گزارشگران بدون مرز» می‌توانند مخالف‌خوانی را در موضع امام حسین‌شان بگذارند! و در اینصورت دولت احمدی‌نژاد هم می‌شود «شمر»! با این وجود اصل کلی تغییر نخواهد کرد، کسی برای از بین بردن تجاوزات علنی محافل بین‌الملل به وبلاگ‌نویسی ایرانیان دست از روی دست برنخواهد داشت.

امروز ما ایرانیان یا در این جبهه پیروز می‌شویم، یا همچون گذشته‌ها شکست خورده، سال‌ها طعم تلخ شکست را در دهان خواهیم داشت. ولی امروز دیگر شرایط گذشته وجود ندارد؛ حداقل بی‌مسئولیتی دیگر قابل توجیه نیست. در شرایط فعلی آنان که از امکاناتی جهت عکس‌العمل در برابر تجاوزات علنی دولت‌های خارجی بر علیه وبلاگ‌نویسان آزاد کشور برخوردارند و اقدامی نمی‌کنند، در آینده نخواهند توانست بی‌عملی خود را توجیه کرده، از خود سلب مسئولیت کنند. این نیز یکی از تبعات همان «جهان دیجیتال» است. پیشتر هم گفته بودیم، اگر حافظة سیاست‌بازان و عوام بسیار «ضعیف» است، یکی از فضیلت‌های جهان دیجیتال حافظة بسیار قوی اوست.




نسخة پی‌دی‌اف ـ اسکریبد

نسخة پی‌دی‌اف ـ اسپیس

نسخة پی دی‌اف ـ داک‌ستاک

...

۱۲/۲۱/۱۳۸۷

«باباجان» در بروکسل!



فروپاشی روابط سیاسی و استراتژیک که در بطن «جنگ‌سرد» شکل گرفته بود همچنان ادامه دارد. یکی از کشورهائی که در این زمینه دچار بحرانی فزاینده شده اسرائیل است. همانطور که می‌دانیم کشور امروزی اسرائیل پس از پایان جنگ دوم توسط محافل غرب از دل منطقه بیرون کشیده شد! این کشور برخلاف تمایلات اکثر محافل یهودی که قصد پایه گذاری کشوری «یهودمسلک» در آرژانتین داشتند، به دلیل تمایلات توسعه طلبانة انگلستان و بعدها ایالات متحد، در منطقه‌ای تشکیل شد که بیش از دیگر مناطق برای منافع عالیة امپراتوری بریتانیا حیاتی تصور می‌شد. جای تعجب ندارد؛ بر روی کاغذ باطله‌های وزارت امور خارجة انگلستان، منافع این امپراتوری در خاورمیانه و خصوصاً تسلط لندن بر منابع نفتی این منطقه می‌بایست عمق استراتژیک خود را از طریق تهدیدات مستمر اسرائیل علیه ساکنان خاورمیانه به دست آورد. و ساکنان کشور جدیدالتأسیس اسرائیل اسیر دست این سیاست‌ها عملاً تبدیل به عامل ایجاد بحران منطقه‌ای شدند.

این سیاست با تمام قدرت از آغاز حیات کشور اسرائیل گام به گام دنبال شد، و محافل تندرو تحت عناوین مختلف پیوسته بر آتشی که از «تضاد» فرضی میان یهودیان و مسلمانان توسط محافل غرب در منطقه بر پا شده بود دامن زدند. این بحران‌سازی با کودتای 22 بهمن در کشور ایران به اوج رسید. کودتائی که یکی از «اهداف» عالیة خود را نابودی کشور اسرائیل معرفی می‌کرد! در حالیکه عمال و رهبران حکومت اسلامی خود نانخورهای ایالات متحد هستند! این بحران‌سازی که به دست استعمار بر منطقه حاکم شده، طی سه دهة گذشته عملاً اقتصاد ملت‌های خاورمیانه را به نابودی کشاند، و منافع این «بحران» به جیب بانکداران و تجار اسلحه در غرب سرازیر شد!‌ به طور مثال، کشور لبنان که یکی از آبادترین مناطق خاورمیانه به شمار می‌رفت طی این «عملیات» استعماری به مخروبه تبدیل شد، و کشورهای ایران و عراق از رتبة اقتصادی، رفاهی و جهانی خود به شدت سقوط کردند! هزینة این ماجراجوئی‌ها را نیز آمریکائی‌ها از جیب شیخ‌های خلیج‌فارس و یا عربستان تأمین می‌فرمودند.

این داستان «شیرین» همچنان ادامه داشت، تا اینکه طی جنگ 33 روزة لبنان صحنه به طور کلی تغییر کرد!‌ ارتش اسرائیل و ایالات متحد به صراحت دریافتند که دیگر «مسجد جای گو ... نیست!» ضربة سهمگینی که امپراتوری نظامی ناتو طی این جنگ دریافت کرد شاید فقط با فروپاشی «پرل‌هاربر» قابل مقایسه باشد. آنهم با یک تفاوت بسیار مهم: پرل‌هاربر به ایالات متحد امکان عکس‌العمل و گسترش نفوذ داد؛ شکست لبنان پایان نفوذ محافل آمریکائی در مرزها و سرزمین لبنان بود!‌ در راستای همین عملیات نیز شاهد بودیم که نوکران شناخته شدة محافل آمریکائی یکی پس از دیگری شر خود را از سر ملت لبنان کم کردند. و در رأس آنان مسلماً «رفیق حریری» از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حریری که در جوانی به عنوان کارمند دون‌پایة حسابداری در یک شرکت سعودی کار خود را آغاز کرده بود، هنگام مرگ، حداقل بر روی کاغذ، نه تنها از جمله «معاشران» ژاک‌شیراک، رئیس جمهور سابق فرانسه و خانم تاچر به شمار می‌رفت، که عملاً یکی از ثروتمندترین افراد کرة ارض بود! این «شخصیت‌سازی‌ها» مسلماً بی‌دلیل نبوده، و اگر اسرائیل به خود اجازه می‌دهد تا کشور لبنان را طعمة دائم و استراتژیک خود به شمار آورد، این افراد برای تحقق این برنامه‌ها نقش خود را بخوبی ایفا می‌کرده‌اند.

ولی قربانیان فروپاشی امپراتوری ناتو در خاورمیانه فقط امثال رفیق حریری نبودند؛ اوباشی از قماش «مغنیه» و دیگر «شخصیت‌های» دست‌ساز امپریالیسم آمریکا که مهم‌ترین نقش‌شان دامن زدن به جنگ مذاهب در منطقه بود، در همین رده قرار دارند. مغنیه توسط همان گردان‌هائی که طی سال‌ها آن‌ها را به جان مردم لبنان می‌انداخت به سفر آخرت فرستاده شد. اشک تمساح که امروز عمال حکومت اسلامی برای مغنیه می‌ریزند در واقع اشکی است که به دلیل نگرانی از سرنوشت سیاسی خود از چشمان‌شان سرازیر شده، ‌ چرا که اگر حذف مغنیه را در بوق و کرنا گذاشته‌اند، حذف ده‌ها نمونه از امثال وی در دستور کار قرار گرفته؛ حکومت اسلامی نگران وضعیت خود شده.

همانطور که تصویر بالا نشان می‌دهد پس از شکست عملیات 33 روزه در لبنان، ارتش اسرائیل دیگر نمی‌توانست عمق استراتژیک مناسب را جهت عملیات اقتصادی، مالی و نظامی برای غرب فراهم آورد. شاهدیم که از همان دوره دولت‌ها در اسرائیل عملاً پای به یک بحران سیاسی ریشه‌دار گذاشته‌اند؛ محافل تصمیم‌گیرنده در آمریکا تلاش دارند «اهدافی» جدید و قابل دسترسی برای اسرائیل در منطقه «جستجو» کنند! تا هم نیازهای خود را تأمین کرده باشند و هم فلسفة وجودی اسرائیل را از نو «تعریف» نمایند! چرا که اسرائیل در ساختار جدید بیش از آنکه ابزاری برای پیشبرد اهداف آمریکا باشد، به منطقه‌ای تحت نفوذ سیاست کرملین تبدیل شده. و این صورتبندی از نظر ایالات متحد بسیار ناخوشایند است.

به طور مثال، حملات نظامی اخیر اسرائیل به تونل‌های حماس در مرز کشور مصر خون ایالات متحد و نوکران منطقه‌ای این کشور را به جوش آورده. اینکه حماس را سازمان سیا با همکاری «تساهال» به راه انداخته دیگر از اسرار مگو نیست. سازمان حماس در عمل چند هدف اصلی را دنبال می‌کرد. در اینجا به صورتی فهرست‌وار می‌گوئیم که حذف لائیک‌ها از جنبش فلسطین، جایگزینی محافل غیراسلامی با اوباش مسلمان‌نما و دست‌نشاندة ایالات متحد، دامن زدن به بحران دائمی در مرز مصر و اسرائیل و تأمین بهانة «کافی و لازم» برای اسرائیل جهت تحمیل محاصره‌های اقتصادی و سرکوب‌های «نظامی ـ امنیتی» علیه ساکنان غزه فقط گوشه‌ای از این فهرست خواهد بود. این ساختار که به دست ایالات متحد از «الف» تا «ی» ساخته و پرداخته شده بود یک‌شبه از هم فرومی‌ریزد و اوباش حکومت اسلامی که همچون دیگر نوکران آمریکا از این عملیات متوحش شده بودند، علیرغم حمایت‌های علنی علی خامنه‌ای پس از چند روز عربده‌کشی بالاجبار خفقان می‌گیرند.

مسلم است که چنین اسرائیلی دیگر کار آمریکا را در منطقه راه نمی‌اندازد. و کاملاً طبیعی است که به دنبال تغییر استراتژیک کشور اسرائیل، تغییری که تابعی است از فروپاشی‌های سیاست جنگ‌سرد، شاهد باشیم که «احساسات ضداسرائیلی» به یکباره فضای کشورهای غربی را فرا گیرد. این کشورهای غربی همان‌ها بودند که طی سالیان دراز، و در جریان بمباران‌ها و قتل‌عام‌های هولناک توده‌های مردم در لبنان، فلسطین و دیگر مناطق از خود به هیچ عنوان «احساسات ضداسرائیلی» نشان نمی‌دادند! سئوال اینجاست، چه شده که حتی برای برگزاری یک مسابقة فوتبال با یک تیم اسرائیلی در کشور منزوی و دورافتادة سوئد، پلیس «شرایط ویژه» می‌باید اعلام ‌کند؟

بله، «این اسرائیل دیگر آن اسرائیل ما نیست!»‌ به همین دلیل توده‌های مردم در کشورهای غربی که همگی نان جنگ و مرگ و نیستی در جهان سوم را میل می‌فرمایند به یک‌باره از قتل‌عام کودکان و زنان در غزه اینهمه «ناراحت» شده‌اند!‌ فریاد «دیگر بس است!» فضای شهرهای بزرگ اروپای غربی را فراگرفته، البته معنای واقعی فریاد کذا را چنین می‌باید بیان کرد:

«ترا به حضرت عباس این تونل‌ها را بمباران نکنید، این تونل‌ها ممر درآمد اوباشی است که ما با کودتا بر علیه لائیک‌ها و چپ‌گرایان در غزه علم کرده‌ایم! اگر این تونل‌ها را بمباران کنید دولت آمریکا با اینهمه خرج و مخارجی که به گردنش افتاده باید خرجی اوباش مسلمان‌نما را نیز رأساً بر عهده گیرد، و ... و خلاصه رحم و مروت داشته باشید.»

در دنبالة همین تغییرات است که شاهد فعالیت‌های دیپلماتیک نوین از طرف آمریکا در ترکیه، شریک استراتژیک «سیاست سابق» اسرائیل هستیم!‌ و بی‌دلیل نیست که یکی از اولین دیدارهای دیپلماتیک وزیر امورخارجة دولت اوباما از کشور ترکیه صورت گیرد. فراموش نکنیم که تغییرات استراتژیک فوق، هنوز پای به ترکیه به عنوان یکی از مهم‌ترین همکاران نظامی ناتو نگذاشته و منطقی می‌نماید که آمریکا تلاش داشته باشد جهت بازگشت به مواضع «خوشایند» سابق بر روابط خود با ترکیه هر چه بیشتر تکیه کند. در همین راستا فشارهای دیپلماتیک و امنیتی بر برخی محافل اسرائیل از طرف غرب شدت گرفته! ‌ به طور مثال «رادیو فردا» مورخ 18 اسفندماه سالجاری در مطلبی که از قول یک «ژنرال بلندپایة» پنتاگون به نام جیمز ماتیس منتشر کرده مدعی می‌شود که نه تنها اسرائیل دارای سلاح هسته‌ای است، که به دلیل قرار گرفتن در یک حیطة جغرافیائی نامطمئن بیم استفاده از این سلاح نیز می‌رود:

«اسرائيل در هلالی از کشورهای خطرناک قرار دارد که ممکن است سرانجام درگير جنگی با کاربرد سلاح کشتار همگانی شوند.»

البته این نوع خبررسانی از نظر آگاهان خط سیاسی کاملاً شناخته شده‌ای را نشان می‌دهد. قرار دادن کشور اسرائیل، یکی از مهم‌ترین متحدان ایالات متحد در منطقة خاورمیانه، در موقعیتی که «نامطمئن» و «خطرناک» توصیف ‌شود، فقط به معنای بی‌اعتبار کردن این کشور خواهد بود. مقصود دیگری از این نوع گزارشات نمی‌توان در افق دیپلماتیک مشاهده کرد. همانطور که بالاتر گفتیم، هدف از این فشارها انصراف محافل کلیدی در درون مرزهای اسرائیل از چرخش بر علیه مواضع حیاتی ایالات متحد است؛ نوعی تهدید «نرم» بر علیه متحدان!‌ از طرف دیگر، دیدیم که هنوز تکلیف دولت جدید، علیرغم برگزاری انتخابات در اسرائیل مشخص نشده! این بلاتکلیفی در عرصة سیاست اسرائیل، کشوری که خود را رسماً در شرایط جنگی «معرفی» می‌کند، به این معناست که جبهة دوست و دشمن کاملاً در هم آمیخته و سیاست کشور به نوعی «چندپارگی» دچار است. البته «گزارش» جناب تیمسار، فقط به «تهدید» نرم کشور اسرائیل قناعت نمی‌کند، در این گزارش ایشان فرموده‌اند:

«هلالی گسترده و رو به توسعه ازکشورهای برخوردار از توانمندی هسته‌ای؛ از اسرائيل در غرب آسيا گرفته تا ايران که در حال تلاش برای رسيدن به اين توانمندی است و تا به پاکستان، هند، و از آنجا به سوی چين، کره شمالی و روسيه به وجود آمده است.»


برای رؤیت «واقعیات» در آئینة «جناب تیمسار» فقط یک نقشة جهان کفایت خواهد کرد! تا ببینیم تمامی این مناطق در واقع مرزهای جنوبی منطقة نفوذ کرملین را پوشش می‌دهد! در عمل این گزارش خود تهدیدی بر علیه روسیه نیز به شمار می‌رود، چرا که آنچه «توانمندی» هسته‌ای نامیده شده، اگر در مورد ایران و پاکستان از نظارت کامل غرب برخوردار است، می‌تواند از طریق چین بر کرة شمالی نیز تأمین شود! در نتیجه این «نگرانی» کاملاً بی‌مورد است، و در عمل گزارش کذا جهت «نگران کردن» دیگران منتشر می‌شود! ولی همانطور که گفتیم، اگر خط این وبلاگ را در مسیر بررسی مسائل استراتژیک اسرائیل قرار دهیم، این گزارش فقط ترشروئی عموسام در برابر تل‌آویو، و به احتمال زیاد بازتاب ناخشنودی واشنگتن از تهاجمات آیندة این کشور بر علیه اوباش حماس می‌تواند تلقی شود. جالب اینجاست که همزمان با تبلیغات جهانی برای ایجاد وحشت در بطن حاکمیت اسرائیل، همین «رادیوفردا» در جای دیگری از قول یک ژنرال اسرائیلی، به نام «عاموس یادلین» می‌گوید:

«ايران به آستانة توليد بمب هسته‌اى رسيده است و اگر حاكميت تهران درصدد دستيابى به جنگ افزار اتمى باشد، تمامى تكنولوژى، تجهيزات و دانش لازم را براى توليد بمب اتمى دارد.»

البته این مطلب در ادامة گزارش «آژانس بين المللى انرژى اتمى» آورده شده که در آن آژانس می‌گوید، ایران بیش از یک تن اورانیوم غنی شده با 3 درصد غلظت در اختیار دارد!‌ ولی می‌‌دانیم که 3 درصد غلظت برای اورانیوم غنی شده، همان است که در فرهنگ غربی‌ها «زبالة هسته‌ای» نام گرفته، و به هیچ عنوان برای ساخت بمب‌ اتمی کفایت نخواهد کرد!‌ ولی رادیو فردا تأکید می‌کند که این اورانیوم می‌تواند برای به دست آوردن اورانیوم لازم جهت ساخت بمب مورد استفاده قرار گیرد!‌ ولی این رادیو نمی‌گوید که تبدیل اورانیوم غنی‌شدة 3 درصد به اورانیوم نظامی مستلزم برخورداری از تأسیساتی است که فقط آمریکا، روسیه و چین از آن برخوردارند!‌ به عبارت دیگر، این گزارشات در کمال وقاحت قصد القاء این دروغ را دارد که، ایران به بمب‌ هسته‌ای «دست‌ یافته»! و می‌دانیم که این دستیابی به معنای اتمی کردن جنوب دریای خزر، و مفهوم واقعی آن تهدید مستقیم روسیه است!‌ اینهمه در شرایطی که وزرای امورخارجة روسیه و آمریکا در حال فراهم آوردن مقدمات ملاقات اوباما با مدودف هستند.

البته کشاندن حکومت اسلامی به میانة دعواهای دیپلماتیک «شرق ـ غرب» پدیدة جدیدی نیست. از روزی که اوباش «خط امام» در راستای تحکیم پایه‌های کودتای 22 بهمن، سفارت آمریکا را در تهران اشغال کردند، در عمل ایران را تحت نظارت یانکی‌ها در تیررس تهدیدات روسیه قرار داده‌اند. و با اینکار، کشور ایران را تبدیل به گروگانی در دیپلماسی «شرق ـ غرب» کردند. صورتبندی‌ای که در کمال تأسف هنوز نیز بر سیاست خارجی کشور حاکم باقی مانده. ولی آنچه در این میان جدید می‌نماید، از میان رفتن «مصونیت» سیاسی و نظامی تل‌آویو است. که خود نشانه‌ای است از فروپاشی‌های سیاسی در بطن اسرائیل.

در مطالب پیشین گفته بودیم که «شایعه‌ای» در مورد شرکت حزب کارگر اسرائیل در کابینة نتانیاهو بر سر زبان‌ها افتاده، ولی امروز برخی منابع خبری به صراحت سخن از کنار رفتن حزب کارگر از این دولت به میان آورده‌اند!‌ این «تصمیم» که در پی درگیری‌های جدید بین پلیس انگلستان و جمهوریخواهان ایرلند شمالی گرفته شد، هم بازتاب نتایج سفر اخیر براون به ایالات متحد را بخوبی نشان می‌دهد، و هم نشان مقاومتی است که در بطن محافل غرب بر سر شرکت و یا عدم‌شرکت انگلیس در طرح جدید اسرائیل به راه افتاده. در همینجا باید گفت که غربی‌ها در پی «تقبل» اتمی بودن اسرائیل، از زبان صادق‌الحسینی، مواضع خود را در مورد ایران هسته‌ای نیز آشکار کرده‌اند! آقای الحسینی به عنوان یکی از کارشناسان مسائل بین‌المللی در مصاحبه‌ای با شبکة الجزیره در قطر می‌گوید:

«غربي‌ها تاکنون بارها به جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد داده‌اند که اگر رابطه خود را با مقاومت قطع کند و ديگر از گروه‌هاي مقاومت حمايت نکند، بمب هسته‌اي در اختيارش قرار مي‌دهند.»

منبع ایرنا، کدخبر: 388521

این همان خط سیاسی‌ای است که از ماه‌ها پیش در این وبلاگ مطرح کرده بودیم. البته مقصود آقای الحسینی از «مقاومت» همان شبکة آمریکائی حماس است، و قرار دادن «بمب اتمی» ایران در کفة ترازوی «عدم حمایت» از حماس، در عمل پیامی است به روسیه که اگر این کشور ایران را برای رها کردن حماس بیشتر تحت فشار قرار دهد ـ عملی که با عقب‌نشینی علی خامنه‌ای از مواضع «انقلابی» خود کاملاً واضح شده ـ تجهیز جمکران به سلاح هسته‌ای می‌تواند در دستورکار واشنگتن قرار گیرد.

با این وجود روال جریانات نشان می‌دهد که غرب ناگزیر از قبول دو شق غیرقابل اجتناب خواهد بود. نخست اینکه هسته‌ای کردن نظامی ایران را می‌باید به دست فراموشی بسپارد، و در گام بعدی، واشنگتن باید این مسئله را هضم کند که منبعد با یک ساختار دولتی نوین اسرائیلی در منطقه روبرو خواهد بود، ساختاری که گهگاه «عمق استراتژیک» جهت منافع کرملین باز خواهد کرد! از طرف دیگر، تمامی شبکه‌های سرمایه‌داری غرب در منطقه یک به یک بین امپراتوری‌های مالی غرب و شرق مصادره می‌شود. روز 16 اسفندماه سالجاری، خبرگزاری نووستی از دیدار محرمانة «علی‌ باباجان» وزیر امور خارجة ترکیه با «لیونی»، در بروکسل گزارشی مخابره می‌کند، و دو روز بعد ایرنا از ورود همین «باباجان» به تهران جهت فراهم آوردن مقدمات برگزاری کنفرانس «اکو» سخن به میان می‌آورد:

«باباجان گفت: سازمان همکاري‌هاي اقتصادي (اکو) که در سال 1985 ميلادي توسط ايران، ترکيه و پاکستان تاسيس شد، در سال 1992 ميلادي به دنبال متلاشي شدن اتحاد جماهير شوروي با پيوستن کشورهاي افغانستان، جمهوري آذربايجان، قرقيزستان، ازبکستان، تاجيکستان و ترکمنستان به صورت يک سازمان منطقه‌اي با 10 کشور عضو تبديل شد.» ‌

ایرنا، کدخبر: 388728

البته باباجان مزخرف می‌گوید، و همکاری‌های اقتصادی «اکو» به هیچ عنوان ارتباطی به قرارداد سال 1985 ندارد. این همان مجموعه‌ای است که تحت نظارت سازمان سیا، پیمان مردة بغداد را پس از سقوط سلطنت در عراق، به پیمان منطقه‌ای «ترکیه ـ ایران ـ پاکستان» تبدیل کرد، و به این ترتیب در اوج «جنگ سرد» خط تهاجمی ناتو را از دیرباز به مرزهای هندوستان متصل کرده بود! شوروی سابق از این به اصطلاح همکاری‌های منطقه‌ای به هیچ عنوان خرسند نبود و به دلیل قرار گرفتن پاکستان در جرگة «اکو»، در دورة خروشچف پاکستان رسماً از طرف صدر هیئت رئیسة اتحادشوروی «هدفی در برد موشک‌های دفاعی با کلاهک هسته‌ای» معرفی شد. ولی امروز با ورود کشورهای سابقاً شورائی به این سازمان، اهداف منطقه‌ای «اکو» مسلماً تغییرات چشمگیری پیدا خواهد کرد. همان تغییراتی که امروز گریبانگیر «طبیعت» ساختار حاکمیت در کشور اسرائیل شده.




نسخة پی‌دی‌اف ـ اسکریبد

نسخة پی‌دی‌اف ـ اسپیس

نسخة پی دی‌اف ـ داک‌ستاک

...

۱۲/۱۹/۱۳۸۷

داس و مارس!




سالروز هشت مارس را به همة باباشمل‌ها، خاله‌خان‌باجی‌ها، اوباش بازار، آخوندها و خصوصاً اراذل احمقی که در بزرگداشت روز زن، از نقش مادر و دوشیزه تجلیل فراوان به عمل می‌آورند، تسلیت می‌گوئیم. بله، «روز جهانی زن» برای سخنگویان «جنبش» مخالف حکومت اسلامی، که همه یک تیتر مکش‌مرگ‌ما هم به دمب خود بسته‌اند، دقیقاً حکایت همان تلویزیونی را پیدا کرده که چندی پیش در قفس شامپانزه‌ها گذاشته بودند.

در یکی از دانشگاه‌های آمریکا، برای تجربیات روانشناسانة حیوانی، چند دستگاه لوازم برقی خانگی را در قفس شامپانزه‌ها می‌گذارند. ‌ شامپانزه‌ها مدتی با این وسائل ور می‌روند، بعد هم شامپانزة «اعظم»، که حتماً نقش «رهبرفرزانه» را در قفس بازی می‌کند، به عادت معمول و جهت تأئید «مالکیت» خود بر «شیئی» عجیبی که در مقابلش قرار گرفته، مفصلاً به تلویزیون می‌شاشد! از قضای روزگار تلویزیون به برق وصل بود، چرا که گروه محققین، شامپانزه‌ها را خیلی خوب «تربیت» کرده‌ بودند! و منتظر بودند که حداقل یکی از آن‌‌ها دکمة تلویزیون کذا را امتحان کرده و آنرا روشن کند! ولی از آنجا که بخت یار نبود، در هنگام شاشیدن «مقام معظم» تلویزیون هم اتصالی می‌کند و ایشان را با تخم و خایة ذغال شده به بیمارستان می‌برند.

همانطور که مثال بالا نشان می‌دهد هر چیزی «کاربردی» دارد. و اگر افراد در برابر پدیده‌ای قرار گیرند که کاربردش را نشناسند، دقیقاً حکایت شاشیدن شامپانزه به تلویزیون می‌شود. حال تخم و خایة خودشان به جهنم، با این باباشمل‌ بازی‌ها فرصت‌های ایرانیان را هم برای رهائی از دست استبداد آخوندی می‌سوزانند. وقتی می‌گوئیم این اوپوزیسیون دنبالة همین حاکمیت روضه‌خوان‌ها است، ملتفت باشیم، اصلاً گزافه‌ای در کار نیست. این‌ها نه تنها همه از یک دست واحد تغذیه می‌شوند، که اگر چشم دل باز کنیم، حرف‌هایشان هم هیچ تفاوتی با حکومت اسلامی ندارد. دعوای این جماعت بر سر این است که کدام گروه را استعمار به کارگزاری قبول کند؛ دست به سرش بکشد؛ حمایت‌اش کند و به قولی «پیش بیاندازت‌اش»! ولی مسلماً این‌ها مشکل ملت ایران نیست.

همانطور که می‌دانیم روز 8 مارس ارث پدری چپ‌نماها هم هست!‌ این‌ها که در حکومت 80 سالة بلشویسم «انقلابی‌شان»، سایة یک زن را هم در مواضع تصمیم‌گیری در «پولیت‌بورو» تحمل نکردند، آزادی زنان را خیلی «گرامی» می‌دارند! احدی هم حق ندارد از عملکردشان در مورد آزادی‌ زنان «ایراد» بگیرد. اگر ایراد گرفتید می‌دهندتان دست بریا، رئیس پلیس استالین، تا حسابی مواضع دمکراتیک خلق را به شما یادآوری کند! بله، امروز از روی اتفاق سری به سایت «نئوتوده‌ای‌‌ها» یا همان اکثریتی‌ها زدم. از شما چه پنهان این‌ها یک «جاوا فلاش» باستانی دارند که فکر می‌کنم «لیاخوف» روس شخصاً آنرا درست کرده باشد. هر سال، چند روز به 8 مارس مانده، برای بزرگداشت «روز جهانی زن» فلاش «لیاخوف» را می‌چسبانند بالای سایت!‌ که از قدیم گفته‌اند: «دوست دوست را یاد کند یک هل پوچ!»

مقاله و تحلیل و نگارش و شعر و هنر و ... غیره هم در این بزرگداشت جائی ندارد. به غیر از علیامخدره شیرین عبادی که او نیز پشت‌قبالة حزب توده افتاده، تو گوئی زن دیگری در این کشور زندگی نمی‌کند. همان یک فلاش که هر سال چند روز آن بالا چشمک می‌زند، با چند سخنرانی از شیرین عبادی ثابت می‌کند که چپ‌نماها از بدو تولد طرفدار آزادی زنان بوده‌اند!‌ حال ببینیم این «هل‌پوچ» اصلاً چیست؟ هل کذا از چند عدد عکس تشکیل شده، که از روزالوکزامبورگ بینوا شروع می‌شود و به مبارزات «زنان ایران» در حکومت اسلامی ختم می‌گردد! همان مبارزاتی که در قالب مخالفت با چادر و روسری و مانتو و کثافت و ادبار و صیغه و چندهمسری و زن‌ستیزی و خلاصة مطلب در رد «آخوندبازی» به راه افتاد و تحت نظارت متولیان حرم مطهر حاج‌ممد شاش‌نژاد سرکوب شد، و اینک سی سال آزگار است که روزمرة زن و مرد ایرانی را قوانین جاهلیت عرب رقم می‌زند!‌

البته آنروزها «چپ»، از مطالبات زن جماعت بیزار بود، حمایت جای خود دارد! «فلاش‌شان» را گذاشته بودند آنجا که دوست و دشمن را می‌نشانند! این‌ها همه حامیان حاج‌ روح‌الله بوده، آمادگی خود را اعلام کرده بودند تا حاج‌آقا با یک مشت آهنین استعمار را خرد کند! قرار شده بود که بعد از مشت حاج‌آقا، زنان را «آزاد» بکنند!

البته از قدیم گفته‌اند، «حرف مرد یکی است!» و به همین دلیل هم نویسندگان مجرب و قادر و قابل «جنبش اکثریت» درست زیر همان «فلاش» کذا یک مقاله با «قلمی زرین» نگاشته‌اند ـ عکس قلم را هم حتی چاپ کرده‌ بودند ـ که در آن از تمامی ملت ایران دعوت می‌شد در «انتخابات» حکومت اسلامی شرکت فعال داشته باشند، تا خامنه‌ای شکست بخورد:

«آنان [جبهة ولی فقیه] بهتر از هر کسی می‌دانند که هر یک از کسانی که از شرکت در انتخابات مجلس سرباز زده بودند در صورت رفتن به پای صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری به نامزد یا نامزدهای آنان رأی نخواهد داد.»


البته از نظر دستورزبان فارسی، ‌ ویراستاری این مطلب را حتماً‌ «لیاخوف» بر عهده گرفته، چرا که زمان‌ و فعل و فاعل جمله در «ابهام» عجیبی دست و پا می‌زند، ولی بگذریم!‌ ما که نباید از این حرف‌ها بزنیم!‌ «مبارزه» می‌کنند آقا! این قرتی‌بازی‌ها، عین «من چادر سرم نمی‌کنم»، مال بچه‌های ننر شمال شهر است!‌ توده‌ها می‌رزمند؛ توده‌ای‌‌ها هم می‌رقصند! خوش‌رقصی برای نوکران آمریکا در تهران می‌کنند!

اصلاً از شما چه پنهان، در زبان شیرین فارسی «هل» نام‌های دیگری هم دارد. مثلاً در بعضی مناطق به آن «قاقلة صغار» می‌گویند. ما فکر می‌کنیم که مقصودشان باید همان «غائله ـ تغار» باشد. به این معنا که غائله به راه می‌اندازید تا تغار بر زمین ‌افتد و با ماست‌اش لیاخوف «فلاش» درست ‌کند بگذارد توی سایت شما!

ما هم در همینجا مواضع ضدامپریالیستی و خلقی خود را رسماً اعلام کرده می‌گوئیم، آزادی زن نه شعر است و نه ادبیات؛ نه مقاله است و نه سیاست است و نه اقتصاد!‌ آزادی زن همان آزادی انسان است از بند تحمیل‌های انسانی‌ دیگر. حال این «تحمیل» اگر از سوی «انسان‌نماهائی» از قبیل چپ‌نما و آخوند و تیمسار و پاسدار و ساواکی و شاه و شیخ هم بیاید برای ما که به انسان معتقدیم همان «تحمیل» باقی خواهد ماند. ما این روز را نه به دوشیزگان تبریک می‌گوئیم و نه به بانوان! از ریخت این لیاخوف پدرسگ هم اصلاً خوش‌مان نمی‌آید. امروز متعلق به همان زنانی است که صاحب پیکر خود، احساسات خود، آمال و آرزوهای ویژه و زنانة خود هستند. و از قضای روزگار این انسان‌ها برای آنکه به اوباشی که در بالا آوردیم آزادی خود را یادآور شوند، فقط همین یک «روز» را دارند. این روز بر آزاد زنان فرخنده باد.



نسخة پی‌دی‌اف ـ اسکریبد

نسخة پی‌دی‌اف ـ اسپیس

نسخة‌ پی‌دی‌اف ـ داک‌ستاک

...