۱۲/۰۸/۱۳۸۴


اینترنت در چنگ شیطان!
...
شبکة جهانی اینترنت وسیله‌ای بسیار کارآمد در ایجاد ارتباطات است. ولی، در بررسی این وسیلة ارتباطی می‌باید جوانب مختلف‌اش را مورد مطالعه قرار داد. بسیاری از گروه‌های خارج از کشور قصد آن دارند که از این ابزار استفاده‌ای صرفاً سیاسی به عمل آورند. مسلماً نمی‌توان قصد یک گروه سیاسی در استفاده ابزاری از اینترنت را از پیش محکوم کرد، ولی نباید ابعاد فرهنگی، خبررسانی و حتی سرگرم‌کنندة اینترنت را فدای «سیاسی‌گری» صرف کرد. این نوع برخورد، اگر در میان گروه‌های سیاسی کشور رایج شود ـ آنچه متاسفانه تا حال صورت پذیرفته ـ خنجری خواهد بود که بر قلب جنبش مبارزه با رژیم خواهد نشست.

استفادة یک بعدی از اینترنت، چون استفادة یک بعدی از هر پدیدة فرهنگی، صرفاً ایجاد "دل‌آزاری" می‌کند. چه بسیار کسانی که امروز در بطن گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی، در مقالات و بررسی‌هائی مختلف، استفادة ابزاری آخوندها از رادیو و تلویزیون را دلیل وازدگی ملت ایران از تبلیغات دستگاه آخوندی می‌دانند. ولی زمانی که نوبت به بررسی اعمال خود آنان می‌رسد، حاضر به استفاده از این تجربة گرانقدر نیستند. پس اینک، اگر واقعاً خواستار تغییری هستیم، برخورد خود با این پدیده نوین را باید تغییر دهیم.

بر اساس گزارشات مراکز خبررسانی جهانی، گویا جورج دبلیو بوش ابراز داشته که، چند میلیون دلار برای «مبارزه» با رژیم ایران «سرمایه‌گذاری» خواهد کرد. از پیش باید گفت که مجموعة «جمهوری‌اسلامی» و «امپریالیسم‌جهانی» از یکدیگر جدائی‌ ناپذیرند. این سخنان از زبان فرد شناخته‌شده‌ای چون جورج بوش، فقط استفاده‌ای تبلیغاتی در ابعاد داخلی، و در میان سردمداران رژیم آخوندها دارد. اگر سرمایه‌ای صرف مبارزة «فرضی» با دولت ایران شود، پول‌هائی است که دولت بوش، در "ظاهر"، به حساب چند تن از دست‌نشاندگان‌اش در اروپا و لوس‌آنجلس واریز می‌کند، همان کسانی که در عمل ثابت کرده‌اند، ناکارآمد بودن‌شان در مبارزه با رژیم، از طرف آمریکا بیشتر اهمیت دارند تا کارآمد بودنشان. به عبارت ساده‌تر، این گروه‌ها را آمریکا خود برای نابودی «جنبش‌های ضد رژیم» پایه‌گذاری کرده. پول به پای‌شان می‌ریزد، که مبارزه با ملایان را برای ملت ایران هر قدر که ممکن است بیشتر و بیشر مشکل و غیرممکن کند. وگرنه، مگر این نظام فکسنی چه دارد که در ظاهر بر علیة تمامی دنیا شمشیر می‌کشد و هیچ جنبده‌ای هم گویا «حریف» او نیست؟

مگر بمب اتمی دارد؟ دیدیم که چگونه همین آمریکائی‌ها با خیمه‌شب‌بازی می‌خواستند ملایان را به پاکستان دوم تبدیل کنند، و اگر منافع راهبردی روسیه با سیاست‌های‌شان در تضاد قرار نمی‌گرفت، اینک می‌بایستی حاکمیت غسل جنابت، با بمب اتم می‌داشتیم! این قصه سر دراز دارد، ولی یک واقعیت را نباید فراموش کرد، متاسفانه بسیاری از کسانی که بر روی خطوط اینترنت، تحت عنوان مبارزه با رژیم حضور "فعال" دارند، خود نمایندگان تام‌الاختیار رژیم ایران و اربابان اویند.

استفاده از اینترنت در راستائی متمرکز کننده، و نه صرفاً‌ سیاسی، همچنین، همگرائی مبارزان کشور در ارائة یک راه حل برای آیندة ایران، با در نظر گرفتن آنچه گفته شد، در شرایط فعلی عملاً غیر ممکن شده، چرا که بزرگ‌ترین دوستان رژیم اسلامی، عملاً در خارج از مرزهای کشور نشسته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: