۱۱/۳۰/۱۳۸۴

حماسه "حماس"
...
به گزارش بنگاه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی، کفیل دولت اسرائیل، آقای اولمرت، دولت جدید فلسطین را که نتیجة "انتخابات" اخیر است، "تروریست" لقب داد.

این نوع برخورد از جانب دولت اسرائیل جای هیچ گونه تعجبی نباید داشته باشد. یادمان نرفته که آقای شارون، زمانی که سازمان‌های اسلامی "تندرو" یکی پس از دیگری، در بطن مناطق فلسطینی نشین منزوی می‌شدند، شیخکی را از مصر به سرزمین‌های اشغالی "وارد" کرد، این شیخ که چند سال بعد، به ادعای حماس و اسرائیل، از طرف ارتش اسرائیل مورد حمله قرار گرفته و کشته شد، همان کسی است که عملاً سازماندهی حماس را در هیبتی که امروز شاهد آن هستیم بر عهده داشت. ولی در عمل، همکاری‌های آقای شارون و "محافظه‌کاران" اسرائیلی با این شیخ، صرفاً به "وارد" کردن ایشان به مناطق اشغالی محدود نشد: خرید مکان‌ها و ساختمان‌های لازم، تأمین وجوه ضروری جهت سازماندهی "افراطی‌گرائی"، تأمین حمایت بین‌المللی از این جریان سیاسی، و ... نیز در فهرست "خدمات" آقای شارون قرار داشت.

طی سال‌های سال، با همکاری مالی‌ و راهبردی جمهوری اسلامی ایران، دولت اسرائیل از حماس یک "حزب" معتبر سیاسی ساخت، و امروز در چارچوب ایجاد بحران و تنش‌زائی در منطقه، دست پروردة خود را "تروریست" می‌خواند. گزینه‌ای که دست دولت و ارتش اسرائیل را از هر جهت برای سرکوب‌های آتی باز می‌گذارد. در سرزمینی که یک درگیری نظامی 50 ساله تمامی تار و پود اقتصادی آن را در هم فروریخته، جای تعجبی ندارد که مردم بی‌پناه و به فقر کشیده‌شدة آن، با تشکیلاتی که از طریق ارایة کمک‌های مالی، توزیع مایحتاج روزانه، حمایت‌های بهداشتی و درمانی و ... دست دوستی به سوی‌شان دراز کرده، هم سخن شوند.

ولی، اسرائیل با بیرون کشیدن حماس از درون صندوق‌های رأی، موجودیت ملت فلسطین را از نظر تاریخی با موجودیت این سازمان "خیر!"، تشکیلاتی که نهایتاً زمینه ساز دخالت‌های بیشتر و سرکوب‌های سازمان یافته‌تری از جانب اسرائیل و آمریکا خواهد شد، گره زده است. بهترین نمونة این تشنج‌زائی‌ها اظهارات امروز آقای اولمرت است. در شرایطی که "شعار" جنگ با تروریسم سر در تمامی کاخ‌های ریاست جمهوری جهان را "آذین" بسته، سخن گفتن از دولت برخاسته از جنبش "حماس"، جنبش دست نشاندة دست‌راستی‌های اسرائیل و ایران، تحت عنوان یک دولت "تروریست"، فقط می‌تواند مجوزهای لازم برای اعمال فشارهای بیشتر بر ملت بی‌پناه فلسطین را فراهم آورد. نباید فراموش کرد که حماسة "حماس" نیز در نوع خود یکی دیگر از شگردهای سرمایه‌داری جهانی در مبارزه با ملت‌هاست.

هیچ نظری موجود نیست: