۱/۲۲/۱۳۸۵

معجزه در کشور ایتالیا!



آن‌ها که می‌گویند دوران «معجزه» گذشته، شاید زیاد هم حق نداشته باشند. در واقع، نه تنها دوران «معجزه» سپری نشده، که به قول حافظ شیرین سخن:

باش تا صبح دولتت بدمد
کین هنوز از نتایج سحر است

بله، از معجزه بگویم! این معجزه دیشب در کشور ایتالیا به وقوع پیوست، و اگر باور نمی‌کنید خود بنده شاهد حی و حاضر و زندة آن هستم. دیشب زمانی که به خبرهای منتشره از سوی بنگاه‌های «خبرپرانی» جهانی گوش می‌دادم، متوجه شدم که میان «مزخرفات» این کمپانی‌ها که معمولاً با سخاوت و گشاده‌روئی در اختیار جماعت توده‌های «گرفتار زن و بچه و کار و زندگی» قرار داده می‌شود، اوضاع، به قول هواشناسی مادام‌العمر کشور ایران، کمی تا قسمتی ابری است و در سطح زمین خاک و خاشاک، آشغال و احتمالاً «بچه‌ـ‌ پاسدار» به همراه دارد.

«خبرپرانی»‌ جاودان ملکه الیزابت دوم، بی‌بی‌سی، در مورد ایتالیا، تا صبح امروز، هر دو پایش را کرده بود توی یک کفش که «برلوسکونی» نخست وزیر «منتخب» ملت بدبخت ایتالیا است. خبرگزاری «ریش‌ و پشم و نعلین» هم ـ منظور همان «ایرنای» حکومت اسلامی است ـ پای جای پای بی‌بی‌سی، مرجع تقلید شیعیان ایران و عراق می‌گذاشت و یک قدم از ریاست جمهور «برلوسکونی» کوتاه نمی‌آمد. خبرگزاری «فرانس‌پرس» که مثل خود فرانسوی‌ها معمولاً‌ مست و منگول است، «من، ‌من» می‌کرد، و می‌گفت: «آقا نمی‌دونم!» ولی در این میان خبرگزاری روسیه، در اخبار فرانسه و انگلیسی خود از مسکو، دیشب از ساعت 8 بعد از ظهر، قبل از هر گونه اظهار نظری از سوی مسئولان رأی‌گیری کشور ایتالیا، رسماً اعلام کرد که «رومانو پرودی» دولت آینده را تشکیل می‌دهد!‌

اول فکر کردم گوینده تحت تأثیر ودکاهای خوب روسی است. ولی وقتی رادیو «کلنل» برای نخست وزیری «رومانو پرودی» خیلی اصرار کرد، فهمیدم که اشتباهی در کار نیست. امروز حدود ساعت 2 بعد از ظهر بی‌بی‌سی و به دنبال آن خبرگزاری «ریش و پشم و نعلین»، قبول کردند که، «رومانو پرودی» دولت تشکیل دهد، ولی جای شما خالی هنوز «فرانس پرس» رضایت نداده، و سخن از دولت «احتمالاً ائتلافی» به میان می‌آورد. البته ما که می‌دانیم در ایتالیا، پس از پایان جنگ دوم، همیشه دولت‌ها ائتلافی‌ بوده‌اند، در نتیجه «فرانس پرس»، به قول خود فرانسوی‌ها، در حال فروریختن «دروازه‌های شکسته» است!!

حال این آقای «رومانو پرودی» کیست، که بر سر نخست وزیری ایشان اینهمه داد و فریاد به راه افتاده، و «برلوسکونی» بیچاره را از کاخ نخست وزیری آواره کرده؟ زیاد دنبال آقای «پرودی» نگردید. همینجا هستند! در واقع، آخرین پست مبارکة این «حضرت»، ریاست کمیسیون اروپا بوده، یعنی مهم‌ترین مقام ارشد و رسمی «اتحادیة اروپا» که طرف مذاکره با روسیه برای حفظ منافع آمریکاست!
به شما قول می‌دهم که با این «انتخابات»، که البته هنوز «فرانس پرس» و برخی «پرس»های دیگر نتایج آنرا قبول ندارند، سیاست ایتالیا زیاد دستکاری نخواهد شد. نگران نباشید! شاید قول‌های «سر خرمن»، برای خروج سربازان ایتالیائی از عراق ارائه شود، ولی مسلماً تا رسیدن موسم «خرمن»‌ راه درازی در پیش است، ولی تا آنجا که مربوط به سیاست منطقة اروپای غربی می‌شود، یک کارگزار مستقیم آمریکا ـ برلوسکونی ـ کنار گذاشته شد، تا یک دلال محبت دوجانبه «روسی‌ ـ آمریکائی» سر جایش بنشیند. اعتصاب‌ و هیاهو هم که نیروهای «چپ!»‌ و «راست افراطی» این چند روزه در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه راه انداخته بودند، حتما برای آن بود که بر این «انتخابات» تأثیری را که قرار است بگذارند، تحمیل کنند، چرا که با قبول حضور پرودی در رأس دولت «منتخب» ایتالیا، ناگهان، تظاهرات «دانشجویان» هم در فرانسه رنگ و رخ دیگری به خود گرفت! به عقیدة شما این معجزه نیست؟ آن‌ها که می‌گویند دمکراسی غربی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نیست، نگاه کنند و یاد بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست: